יום שישי, 1 בינואר 2010

מידענות

בימים אלה מחשבותיי מתמקדות בסמינריון.
הנושא שמעניין אותי ובו בחרתי להתמקד קשור לשילוב המחשבים בגן הילדים בצורה מיטבית ומתאימה לילדי הגן.
במשך תקופת אוספת ואספתי לעצמי את מקורות המידע המעניינים בנושא.
החומר שאני קוראת עכשיו הוא בהיקף מאוד גדול ותכניו מגוונים.
לעתים המאמרים הם פשוט מרתקים ואז אוחזת אותי המחשבה: אלווי והייתי זוכרת הכל! אך מיד נזכרת במשפט: לא בגילי, ולא ביכולתי....
תוך איסוף החומר (בדרכים השונות) אני מנסה להתמודד איתו: למיין,לשמור, לארגן אותו כך שאוכל להשתמש בו במידת הצורך עם הבזבוז המינימלי של הזמן.
למודעות שלי חודרות המחשבות שכן, גם אני, לאט-לאט רוכשת את המיומנויות של מידענות, שהיא כל-כך נחוצה בימינו. אם אומרים שהלמידה האמיתית מונעת על-ידי הצורך האמיתי-אז אני הדוגמא למקרה הזה!
מידענות הוא אחד התחומים שגם משרד החינוך בצדק גדול רואה בו חשיבות.
במסמך "תוכנית אסטרטגית לתקשוב מערכת החינוך, שלב ד' (מלמד2005), מצוין:
"מידענות היא הבסיס עליו מתפתח לומד עצמאי, המבקש תשובה לבעיית אמת, מחפש מידע רלוונטי, ממיין ומארגן אותו בתבונה, מעבד אותו, מסיק מסקנות ומציגם בצורה משכנעת...הלמידה המידענית צריכה להשתלב בכל שכבות הגיל ובכל תחומי הדעת".

באתר זה ניתן למצוא מידע מגוון בנושא מידענות הכולל סוגים שונים של ארגון מידע ציבורי ואישי, מילון מושגים בנושא המידענות וחומר אחר.
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Mazkirut_Pedagogit/Meidaanut/Meidaanut/Standartim/Standartim_Mechodashim.htm

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה