יום שבת, 23 במאי 2009

אוריגמי? אוריגמי ביחידת לימוד המתוקשבת!!!

למטה הכנסתי סרטון אוריגמי ולא סתם....
קודם כל זה התחביב שלי. בנוסף לכך, התברר שלפני מספר שנים הוא נהיה פופולארי בגלל שמתמטיקאים גילו בו עניין! הם גילו שמעבר ליופי שבקיפולי הנייר, הוא יכול להיות שימושי מאוד בכל מה שקשור לפיתוח חשיבה מרחבית והוראת הגיאומטריה.ובאמת, אחרי שניסתי לשלב אותו בעבודה, אני מסכימה מאוד עם העניין: אוריגמי הופך את הוראת הגיאומטריה מיבשה למעניינת, מושכת ותורמת ומאפשר למידה דרך העניין.

בקורס "טכנולוגיית ידע ותקשורת למידה" שהמרצה בו היא המנחה שלנו-ד"ר גילה קורץ, אני עם חברה סלעית שהיא מורה, מפתחות יחידת לימוד מתוקשבת בנושא שילוב אוריגמי בהוראת הגיאומטריה בגיל הרך-משימה מעניינת אך לא פשוטה.למרות ההיכרות שלי רבת שנים עם הנושא שילוב אוריגמי בלמידה בגן, עצם הפיכתו ליחידת לימוד מתוקשבת מהווה אתגר והתמודדות בו זמנית. בעבר העברתי בהצלחה סדנאות לגננות בנושא,השאלה שלי האם ניתן להגיע לאותה רמת ההוראה והלמידה בדרך לימוד המתוקשבת. אנו משתדלות מאוד לבנות את יחידת הלמוד בצורה בהירה ביותר,וכל פעם בודקות את עצמנו ומדמינות כאילו אנו לומדות דרכה. מקווה שנצליח...

אני אוספת לעצמי חומר גם לעבודה זו וגם להוראה בכיתות הגן.
לכל המעוניינים ומתעניינים : למורים, גננות והורים (בלי שום קשר להוראה), תמצאו אצלי בדלישס קישורים לאתרי אוריגמי.

תגובה 1:

  1. שילוב של אוריגמי בהוראת גיאומטריה הוא באמת רעיון מצוין. אני מכירה טריק כיצד בקיפולי נייר פשוטים להדגים את המשפט: סכום זוויות במשולש שווה ל180 מעלות. אשמח לקבל רעיונות נוספים.

    השבמחק