יום רביעי, 27 במאי 2009

פיתוח אינטראקציה מתוקשבת

השבוע בסיום הקורס "עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות" שאותו העבירה ד"ר רחל מינץ, והעוזרת הוראה- גלית בן-צדוק הינו צריכים להציג את העבודה : כל אחד את האינטראקציה ממוחשבת שהוא בנה.
התברר, שבניית האינטראקציה זה דבר לא קל בכלל: החל מרעיון ועד תיאור המשחק במסמך אפיון, אותו מעבירים בעצם, ל"אנשי ביצוע": המתכנת והגרפיקאי.
כאחת שמתוקף תפקידה אני ממציאה הרבה משחקי שולחן עניינה אותי השאלה: במה זה דומה, שונה, איזה ידע צריך כדי לבנות משחק מתוקשב. במהלך הקורס נחשפנו לכל התהליך של בניית המשחק. כמה ידע, יצירתיות ועבודה מחשבתית קשה זה דורש!
אם רוצים לקבל תוצר יעיל ומלמד באמת, חייבים להתחשב בכל פרט הכי קטן. לדעתי, מומחיות בתחום התוכן בו מפתחים את האינטראקציה, פשוט חובה, אחרת התוצאה הסופית-למידה דרך האינטראקציה מתוקשבת- לא תושג במלאה, וחבל- הפיתוח
דורש המון משאבים.
המצגת לפרזנטציה של המשחק שיצרנו
נמצאת בתיק העבודות שלי.
מצאתי סרטון המדגים את ה"אפשרויות" של משחק מחשב.אפשר להתייחס אליו בהומור, אבל חשוב שנבין את המסר...


ועוד:
מאמר מעניין "איך מפתחים משחק משפחתי? יחד עם ילדים" שהופיע בYNET

2 תגובות:

  1. הייתי עדה לתהליך בניית האינטראקציה. המשחק שבניתן מצטיין בחשיבה על הכל: איזה מיומנויות וידע הילד חייב לרכוש, כיצד מתבצעת רכישה זו וכו'. אני חושבת שיש למשחק זה פוטנציאל טוב למימוש. אהבתי!

    השבמחק
  2. תודה רינה,
    רק חבל שמבחינת המימוש זה לא ממש אפשרי-
    המימוש מאוד יקר!

    השבמחק