יום שלישי, 11 באוגוסט 2009

מהו אתר לימודי טוב?

רשת האינטרנט מלאה באתרים, חלקם נקראים אתרים לימודיים.
נשאלת השאלה: מהו אתר לימודי טוב?
האם זה שמכיל חומר לימודי רב? האם התנאי הזה הוא נחוץ ומספיק?
על מה צריכה להתבסס ההחלטה בבחירת האתר במטרה לשלבו בהוראה?
שאלות אלה ודומות להן עניינו אותי מאז פרוץ עידן האינטרנט והכנסת המחשבים למערכת החינוך בכלל ולגנים בפרט.
במשך תקופת הלימודים לחלק מהשאלות האלה מצאתי תשובות והגעתי למספר תובנות.
כיום אני מתבוננת באתרים הלימודיים ברשת דרך משקפיים אלו....
בבחירת האתר הלימודי טרם שילובו בלמידה כדאי לבדוק:
- מהם התכנים מבחינת איכותם
- האם ברור למי מיועדים התכנים (קהל היעד. הטווח הרחב המוגדר של גילאים ידליק נורה אדומה: כפי שאומרים אי אפשר להיות טוב לכולם).
- התאמת התכנים לגיל, לתכנית הלימודים.
- האם האתר ידידותי למשתמש- קל לנווט בו.
- עיצוב המבנה: האם חלוקת המרכיבים שלו ברורה, עקבית והגיונית.
- עיצוב התוכן: האם מעניין, מתאים לגיל, למטרת הלמידה.
עיצוב טוב מגרה לפעולה ומגביר את חווית הלמידה.
- ניצול האמצעים הטכנולוגיים של המחשב:סרטים, אינטראקציות, הדמיות וכו'- מאפשר למידה בקצב אישי, בניית הידע תוך כדי התנסות.
- בנוסף כדאי לבדוק האם קיימים קישורים למאגרי מידע חיצוניים, המאפשרים הרחבת הידע, לבדוק את איכותם. עם זאת לשקול האם הם לא מכבידים על קליטת החומר על-ידי המשתמש עקב יצירת "דפקט הפרפר".
- מיהם בוני האתר, לפי כך אפשר לשער מהי אמינות התכנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה