יום חמישי, 27 באוגוסט 2009

במהלך לימודי אני חווה היכרות יום -יומית עם הכלים השונים של האינטרנט, משתמשת בהם(לעתים,בהתחלה כמטלה בכוח), ובמרוץ הזמן, עם גילוי היתרונות –בדרך קבע. ברגע מסוים תופסת אותי המחשבה שכלים אלו נהיו חלק מהתפקוד היום-יומי שלי בזכות יעילותם, נוחותם ופשטות השימוש בהם.
אחד הכלים האלה היא תוכנת Skype .
למדתי רבות בעבר. לעתים המטלות הלימודיות היו משותפות- ואז זה היה פשוט מכה!
איך היה אפשר לעבוד יחד כאשר המרחקים הפיזיים הם גדולים? ישבנו שעות על קווי הטלפון, או חצינו את כבישי הארץ במטרה לעבוד יחד. לא מעט קיטרנו על הרעיון של המורה המציע "שותפות" תוך כדי אמונה מלאה שהוא מנסה להקל על עצמו ולבדוק פחות עבודות. הקשיים הפיזיים היו כל כך משמעותיים שהם גברו על יתרון השותפות.
אינטרנט בכלל וסקייפ בפרט מאפשר למידה שיתופית אמיתית!
סקייפ מאפשר תקשורת סינכרונית ובבסיסה- ניהול שיח בזמן אמת מכל מקום
האפשרויות שעומדות בבסיס התוכנה הן רחבות ולא פחות חשוב-חינמיות!
שמע, קול, וידאו, שיחות וועידה, אפשרות להעביר מסר כתוב בצ'ט וקבצים-כל זה תשתית טכנית לשותפות אמיתית.

כווני קריאה נוספים:
איך משתמשים בתוכנת סקייפ

3 תגובות:

  1. היי אינה,
    קראתי חלק מהנושאים המוצגים בבלוג ובעיני יש להם ערך רב משמעות. התחברתי במיוחד לנושא תקשורת הסינכרונית - skype. אולי מעצם היותו אחד הכלים השימושיים בחיי. באמצעותו אני יוצרת אינטראקציה לימודית וחברתית מכל מקום ובכל זמן שעולה בדעתי לעשות זאת.לדעתי כדאי ורצוי לשלבו בבתי הספר (גם היסודיים)לשם יצירת אינטראקציה בין תלמידים - תלמידים, תלמידים - מורים בהיבטים לימודיים, חברתיים ורגשיים. אני בהחלט מסכימה עם הכותרת:
    גאון מי שהמציא את ה- skype !!!
    ישר כוח ובהצלחה!
    כוכי

    השבמחק
  2. הי כוכי,
    את צודקת בהחלט,
    אין ספק שלטכנולוגיה זו יש פוטנציאל
    רב בכל מה שקשור לשיתופיות.
    האם תנסי השנה להכניס את הSKYPE בתהליך הלמידה בבית הספר?
    תודה
    אינה

    השבמחק
  3. אינה, לאחר שנת שבתון די דינאמית, אין לי ספק באשר לשילובם של מס' כלים טכנולוגיים בדרכי ההוראה- למידה בכיתתי.
    הענין הוא שהאוכלוסיה המכילה את בית ספרי די מעורבת מבחינה סוציו - אקונומית, ישנם תלמידים המגיעים ממשפחות שידם כרגע אינה משגת רכישת מחשב. (לצערי, בשנה שעברה הובטח לתלמידים יוצאי העדה האתיופית מחשב מטעם עיריית נתניה ומסיבה כלשהי פרוייקט זה "חלף לו עם הרוח". יחד עם זאת, אני בהחלט מתכוונת לעשות שימוש ב- skype כדי לעודד למידה שיתופית למרות התנאים הקיימים.
    בתקווה שבשנת תש"ע ימצאו פתרונות גם לאוכלוסיות הנזקקות.
    כוכי

    השבמחק