
עברה יותר משליש מלימודי לתואר ואני נזכרת בהתלבטויות שלקראת. התלבטתי מספר שנים טובות מה ללמוד. הרצון היה להיכנס וללמוד דבר שיעניין אותי וגם ייתן לי ידע פרקטי ותיאורטי שימושי. בחרתי במגמת תקשוב ולמידה מכוון שלאור שנים רבות של עבודתי בגן חשתי שהתחום הזה חשוב אך לא בהיר לי מספיק.
במשך תקופת הלימודים הבנתי שכנראה שיש לכך בסיס.
גיליתי שהתחום הזה טומן בו הרבה היבטים: פסיכולוגיים, התפתחותיים,טכניים,טכנולוגיים, כלכליים, סוציולוגיים, פדגוגיים.
השאלה הבסיסית שהעסיקה את אנשי החינוך עם הכנסת המחשבים לחיינו, האם בכלל צריך בגיל כה צעיר לחשוף את הילדים למדיה הזו ,האם לא מוקדם, האם לא פוגע בהתפתחות הרגשית, הפיזית והחברתית שלהם. עפרה ניר- גל, למיטב ידיעתי, אחת החוקרות הבולטות בתחום שילוב מחשבים בגן הילדים במאמרה "השפעת תווך באמצעות מחשב על רמת החשיבה האנלוגית של ילד הגן"שפורסם ב 1995 מסכמת את דעותם של מספר החוקרים:
שפרו(1984) מציינת כי אין באפשרות המחשב להגמיש ולהתאים את סוג הבעיה לצרכים המשתנים של הילדים, לכן יש תלות גדולה במבוגר. הדבר פוגע בעצמאות של הילדים ובביטחון האישי שלהם. פוסטמן (1982) טוען שהכנסת הטכנולוגיה לגן יכולה לחבל בהתפתחות הרגשית של הילד ובאינטראקציה שלו עם הסביבה ועל-ידי כך לגרום לו לאובדן ילדות.
אך החיים לעתים מעמידים אותנו בפני עובדות.נכון להיום אין אדם בעולם שיכול לעצור את ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה. ילדים החל מגיל הגן חשופים למחשבים ויתרה מכך חלק מהילדים יודעים להתמצא בהם טוב יותר ממבוגרים
לדעתי, כרגע השאלה היא לא האם צריך אלא איך צריך...
:להרחבה
http://web.macam.ac.il/achva/maof/1995/1995_2.htm
אני בעד הכנסת הטכנולוגיה לגן זה יהי קשה אבל כל התחלה קשה אנחנו המורים המבולים לא להמתיין הילד ילמד לבד
השבמחקהי דלאל
השבמחקאת בהחלט צודקת!