יום שני, 8 בפברואר 2010

תקשוב במערכת החינוך


בתאריך 26 בינואר תקיים כנס מופ"ת 2010, הכנס השנתי לתקשוב בחינוך ובהוראה.
הכנס תואר בגיליון 5053 יום ד' מ - 27.1.2010 של DailyMaily
את הכנס פתח ד"ר עופר רימון - ראש מנהל מדע במשרד החינוך.
נשמעו בכנס דברים חשובים, לדוגמה שהיום לרוב אנשי החינוך אין ספק בחשיבות שילוב הטכנולוגיה במערכת החינוך על מנת להכין את בוגרי מערכת החינוך של היום לעתיד.
לדבריו של ד"ר רימון, למרות החשיבות של הכנסת המחשבים למערכת החינוך ולעתים השקעה במשאבים הפיזיים אסור לשכוח שנדרשת מתודולוגיה שתלווה את הטמעה. ד"ר רימון ציין שאת הטמעה יש לעשות בזהירות בהדרגה ובהקשרים ולפי התחומים. הוא ציין את החשיבות של המורה המלמד מקצוע מסוים בראש ובראשונה להיות בעל שליטה בתחום התוכן ובפדגוגיה ורק אז להיות אורייני מחשב. אין ספק שאוריינות מחשב יכולה לסייע למורה ולגוון את הוראתו.
בהתייחסותו של ד"ר רימון מצאתי חיזוקים למחשבתי בהקשר להצלחתו של שילוב המחשבים במערכת החינוך:בבניית תכניות הלימודים יש לקחת בחשבון את השינוי המתרחש הקשור להתקדמות הטכנולוגיות ולמצוא דרכים לשילוב בין ספר לימוד לבין מחשב;
יש לפעול בכיוון הכשרת המורים על המורה להיות אדם אוריין דיגיטלי, אלא גם בעל מודעות, ידע, יכולת, מיומנויות בשילוב המחשב בכיתה לצרכי ההוראה ולמידת התלמידים; משאבים פיזיים- תשתיות עם מערכת תמיכה רחבה וזמינה.
עד כמה שידוע לי בארץ כבר יש מודלים מוצלחים, אך הם בעיקר במערכת השכלה גבוהה, פחות בבית הספר ומעט מאוד בגני הילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה