
הזמן רץ...
אני מסכמת פרק משמעותי בחיי שהיה מלווה בחווית הלמידה לקראת התואר השני.
מה למדתי ? עם איזה ידע אני יוצאת? אילו מיומנויות רכשתי?
בחרתי ללמוד תחום שכמעט ולא הכרתי קודם, אך חשתי שזהו הדבר שאני רוצה להעמיק בו. במשך לימודי למדתי המון, לדוגמה: לבנות יחידת לימוד מתוקשבת, אתר, משחקים מתוקשבים, עצם למידה,
להעריך אתרים לימודיים, טכנולוגיות שונות,לכתוב ערכים לוויקי וכו' וכו'.
אך אלה רק חלק מהדברים הפרקטיים שלמדתי,מעבר לכך רכשתי ידע ומיומנויות עבודה עם המידע ברשת וחוויתי את הפיכתו לידע.לא פעם הרהרתי מהו הקשר בין תקשוב קוגניציה ולמידה ומהו מקומן של הטכנולוגיות השונות בעניין הזה(אגב, היה לנו קורס מרתק בנושא עם ד"ר יפה בן עמי).
במסגרת הלימודים, כפרויקט, הייתי צריכה לבנות בלוג למידה (לצורך העניין – הבלוג הזה).הדבר היה מלווה ברגשות מעורבים: מצד אחד חששות מפני הטכנולוגיה הלא מוכרת, מצד השני- בתחושה :אני הולכת להכיר, ללמוד וליישם ידע שאני לומדת. וכמו שאומרים "אין חכם כבעל ניסיון".
תוך כדי ניהולו של הבלוג במשך כשנה לא פעם חשבתי: במה זה תורם לי ללמידה? מה הם הגורמים להצלחתו של ניהול בלוג למידה ותרומתו ללמידה.
אין ספק שניהולו של הבלוג מאפשר מיקוד בדברים שלעתים, בשגרת החיים אנו עוברים לידם, לא מספיקים לעקל, להעמיק. ניהול הבלוג דרבן אותי לחשוב שוב על הדברים שאני לומדת, לעשות רפלקציה, לחפש קשרים בין הדברים, לחשוב מהי התרומה האפשרית של טכנולוגיה זו או אחרת ללמידה/העשרה שלי ושל קהל היעד איתו אני עובדת/ מובילה. אני מרגישה שניהול הבלוג בהחלט היה אמצעי לשדרוג המקצועי שלי, כלי לא מבוטל בבניית הידע האישי שלי וגילוי /פיתוח/ טיפוח של היכולות האישיות שלי.
מפאת חוסר הניסיון בניהול הבלוג לא פעם השתנו סגנונות הכתיבה.
בהתחלה הפוסטים שיצאו לי היו קרובים לסגנון האקדמי אך ברגע מסוים הרגשתי- שזה לא מתאים, הרי בלוג במהותו הוא יומן ולכן החלטתי לנהל אותו כיומן רשת אישי. עקב החלטה זו השתנה גם סגנון הכתיבה (כך לפחות נראה לי) והפך ליותר אישי. כעת אני מרגישה איתו הרבה יותר נוח.
באשר למנחה הנותן את הערותיו לניהול בלוג למידה ולתפקידו:
ראיתי שהנחיה ברורה ונכונה,מתן כלים, גמישות, רגישות, עידוד, הערכה לאורך הזמן הם חלק חשוב בהצלחתם של הלומדים טכנולוגיות חדשות בפרט (ושל הלומדים בכלל). נפלה בזכותי הזדמנות נהדרת ללמוד את סגנון ההנחיה (ולא רק אותו) מד"ר גילה קורץ.
ההמלצה שלי למנחה: כדאי לחייב את הלומדים להעלות לבלוג את כל האפליקציות אותן לומדים במהלך הלימודים, לדוגמה: להעלות סרט ליוטיוב, להעלות דוגמה של ראיון מתוקשב וכו'.
התנסות זו במסגרת הלימודים חשובה מאוד
לסיכום אומר שיחד עם הקושי שלפעמים אני חשתי בגלל החובה בניהול הבלוג, אין לי ספק שכלי זה תורם ללמידה ואני שוקלת אפשרות של פתיחת בלוג לצרכי העבודה שלי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה