יום שלישי, 5 בינואר 2010

מחשב בגן הילדים, מדוע?


זאת השאלה שמעניינת אותי לאחר שנחשפתי לחששות של אנשי החינוך (וגם הקשבתי לליבי) בנוגע לשימוש במחשבים בגני הילדים.(רשומה" מחשב בגן הילדים, האם? או איך?")
כפי שהבעתי את דעתי, השאלה " האם?" נהייתה בימינו לא רלוונטית מכוון שמחשב היום הוא חלק מהסביבה שלנו וכיוצא מכך חלק מהסביבה של הילד. הוא כלי תרבותי, כמו מגוון הכלים האחרים: לוח שנה, שעון, טלוויזיה, וידאו וכו'.מהסבה הזאת אי אפשר להתעלם ממנו.
אך בכל זאת מדוע להשתמש בו, איזה הצדקה יש להשתמש בכלי אולי שאלול לפגום?
התשובה כפי שנראה לי נובעת מהעובדה שציינתי קודם שהמחשב הוא כלי תרבותי. ילדים משתמשים במחשב בגן ולכן אנו חייבים להקנות את הרגלי העבודה בו ולטפח את האוריינות הדיגיטלית שכוללת רכישת המיומנויות השימוש במחשב.
במה מדובר: פתיחה וניהול התיקיות במחשב הגן, בו ישמרו הילדים את עבודותיהם,
מיומנויות של שמירת המידע ושימוש במידע,יכולת להשתמש בייצוגים במחשב לניהול עצמי , שימוש באינטרנט (בעזרה ובהשגחת המבוגר) וכו'.
אך מהי הדרך הנכונה לשילוב מיטבי של המחשב לטיפוח אוריינות דיגיטלית , זאת השאלה, וזהו הנושא שבחרתי לעסוק בו בסמינריון.
על כך בפוסטים הבאים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה