יום ראשון, 12 ביולי 2009

אין דרך לעולם הישן



באחת הרשומות סיפרתי על ההורים שלי –ולא סתם.

הורים שלי, שיהיו בריאים, היום אנשים בכלל-בכלל לא צעירים. לפני שנתיים שאלתי אותם שאלה, האם המחשב מעניין אותם והיו רוצים אותו בבית. כאשר נענינו בחיוב קנינו להם מחשב והדבר לא יאומן- הם פשוט התמכרו אליו: משתמשים בדואר אלקטרוני, באינטרנט, שומרים מצגות, תמונות, משחקים, אתרי מוסיקה ווידאו , חדשות.

ואוי- וא-ווי לכולנו אם המחשב פתאום לא עובד. ראיתי את כל זה והבנתי שכמו שאומרים: "אין דרך חזרה- לעולם הישן".

ידע במחשבים ושימוש באינטרנט מביאים איתם את השינוי. והשינוי הזה מתרחש בלי תלות בגיל...

בתמונה למעלה- ההורים שלי ליד "הצעצוע" האהוב עליהם.

5 תגובות:

  1. מקסימים!
    שיהיו בריאים ושיציקו לנו עם המחשב - זו האחריות שלנו כלפיהם.גם ההורים שלי גילו את המחשב והוא מוסיף המון לפנאי שלהם.
    הפערים הדיגיטליים בסביבתינו מצטמצמים.
    רינה

    השבמחק
  2. אינה
    מרגש לראות את הורינו בני הדור "הישן", שאינם חוששים מלקחת חלק פעיל בחידושים הטכנולוגים.
    אני שותפה לחוויה המרגשת הזו שמאפשרת להם להעשיר את עולמם ולהיות "עדכניים" בקשר שלהם עם הנכדים.
    אחת מסגולותיו של המחשב טמונה ביכולתו "לפרוץ" גבולות!

    השבמחק
  3. הי דורית,
    הגדרת נכון, מאוד חשוב להם להיות עדכניים,
    ולהבין במה ילדיהם וככדיהם עוסקים
    זה בהחלט מוסיף להם שמחה בחיים.

    השבמחק
  4. בהקשר הגיל השלישי והמחשב, אני רוצה להוסיף שבזכות ההיכרות עם המחשב, הקשר עם הנכדים מתחזק, שהרי זה עולמם של הצעירים היום.
    יתרון משמעותי נוסף למחשבים ולגיל המבוגר הוא שימור היכולות השכליות. מחקרים מראים כי ככל שמפעילים את המוח יותר, כך המוח שומר על יכולותיו ואף מתחזק. בעבר, אנשים מבוגרים שהפסיקו לעבוד או הפחיתו את האינטראקציה החברתית שלהם, נטו לאבד את חדות החשיבה. היום יש אלטרנטיבה.
    דפנה

    השבמחק
  5. הי דפנה,
    את בהחלט צודקת,
    אני גם מכירה מחקרים אשר מעידים על כך שפעילות שכלית אקטיבית "מתחזקת" את המוח בגיל המבוגר.
    בקשר למחשב ויכולתו בענין הזה:
    האנשים המבוגרים יותר חרדים מהמחשב מאשר הצעירים.
    ביכולתנו ואולי אפילו -חובתנו לעזור להם בכך. הניסיון האישי שלי מראה: כאשר מכירים את המחשב כבר לא מוותרים עליו.

    השבמחק