יום שלישי, 14 ביולי 2009

ויקי וויקיפדיה - האם הן מילים נרדפות?

האם מילים ויקפדיה וויקי לא מסמנות את אותו הדבר?!
כך שאלו אותי בני הבית כאשר סיפרתי להם שבמסגרת הקורס" הערכת טכנולוגיות ידע" אני אכתוב ערך בויקיפדיה
(אגב, אכתוב על המושג wiki).
האמת, גם אני הרבה זמן חשבתי שאלה מילים נרדפות.
היום אני יודעת להבדיל: ויקי זה תשתית טכנולוגית, כאשר ויקיפדיה זה רק אחד היישומים שלו. המשותף בין השניהם -שהם משתמשים ב"חוכמת ההמון" על ידי האפשרות בנייה ועריכת התוכן במשותף ועל-יד זה ומביאים את הרשת האינטרנט ממונולוג(אחד כותב- שני קורא) לדיאלוג. בשנים האחרונות מוסדות לימוד אקדמיים רבים משתמשים בויקי ליצירת התוכן המשותף בקהילות הלומדים ולמען הטמעת הטכנולוגיה זו בלמידה.
גלעד רביד, במאמרו"אתגרים חדשים בהשכלה גבוהה", מצין:" לויקי עתיד גדול שנוגע לשימוש באינטרנט. צופים שוויקי יחדור לא רק למקומות העבודה אלא גם לחיי היום יום. אתרי בלוגים שנבנו על פלטפורמה ויקי יכולים לשמש גם לארגון כנסי מחזורים של כיתות ובתי הספר,לקבוצות חברתיות שונות וכו'".
קישורים נוספים בנושא:
http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=೮೬೬
http://www.netwise.co.il/Templates/About/ArticlesLibrary/1106wiki.aspx

2 תגובות:

  1. לאינה,
    בחרת להגדיר מושג/כלי מעניין.
    ככל שאני מעמיקה את הידע שלי בויקי, אני מבינה את יתרונותיו. הרעיונות שגלעד רביב מציין בהחלט מעוררים השראה.
    אני מתחילה לחשוב כיצד לנצל את ויקי בלימודי מתמטיקה בתיכון, למשל בגיאומטריה. גיאומטריה עמוסה בגדרות ומשפטים. אפשר לבנות עם התלמידים את החומר הנלמד במהלך השנה בפלטפורמת ויקי. פעילות כזאת תתרום לכל אחד מהתלמידים בפרט, וגם לכלל הכיתה, לקראת הכנה למבחן בגרות המסכם את כל החומר.אני אוהבת את הרעיון!
    רינה

    השבמחק
  2. הי רינה,
    אני קוראת עכשיו הרבה חומרים בהקשר,
    אשמח לשתף אותך..
    אנה

    השבמחק