יום חמישי, 23 ביולי 2009

ויקי-ויקי עלי!!



בשעה טובה ומוצלחת הושלמה המשימה כתיבת הערך בויקיפדיה...

לאחר שעות/ימים של עבודה מפרכת מול המחשב במטרת חיפוש החומר, קריאת המאמרים בנושא, הסקת המסקנות מקריאה זו וחיבור פיסות המידע להגדרה מסודרת "נולד" לי המונח " ויקי",אותו פרסמתי בויקיפדיה של e-learning.
לכאורה נראה בשביל מה להתאמץ? הרי קיימות הגדרות של מונח זה בתוך הויקיפדיה העברית וויקיפדיה האנגלית. זה הכן נכון.
עם זאת, לאחר קריאת המאמרים הקשורים בהיבטים השונים של המושג 'ויקי' מצאתי שההגדרות הקיימות הן לא מלאות ולא מקיפות. ניכר שהשימושים הנרחבים בפלטפורמה הטכנולוגית הזאת מניבים כל הזמן תובנות נוספות אצל העוסקים בה. הדבר בולט במיוחד בתחום ההוראה.לדוגמא מישר-טל וטל־אלחסיד מסיקות מסקנות בנוגע לתרומתה של סביבת ויקי להוראה ולמידה ורושמות אותם במאמר:
- סביבת ויקי מעודדת למידה יצירתית.
- הסביבה מספקת הזדמנויות לשיתוף ולאינטראקציה.
- התוצר בויקי הוא אוסף מסמכים המוצגים כל אחד כמקשה אחת אינטגרטיבית.
כנראה הגדרה של ויקי תתרחב עם הזמן על- ידי המשתמשים ,היא תעבור שינויים ותתעדכן –הרי זהו הערך המוסף של ויקי-אפשרות לעבודה שיתופית .

כיווני קריאה נוספים:
http://avrumrotem.com/avrum-S/wikikita
http://www2.colman.ac.il/al_hagova/6/44.pdf

2 תגובות:

  1. אחד הדברים שאני הכי אוהבת בתחום הזה של האינטרנט והמחשבים, זו העובדה שהדברים מתחדשים מיום ליום,
    ושתמיד, תמיד, תמיד לומדים משהו חדש.

    הייתי ממש מופתעת לגלות שויקי זה לא רק קיצור ל"ויקיפידיה" אלא שזהו שמה של הטכנולוגיה עליה אותה אנציקלופדיה שימושית מבוססת.

    ובכלל, נראה שאנשים לא טורחים לחשוב על הטכנולוגיות הרבות מאחורי המכלול הזה שנקרא אינטרנט ומחשבים..
    למרות ההיכרות שלי עם התחום, גם אני קיבלתי את האנציקלופדיה כמו שהיא בלי להקדיש מחשבה למה שמסתתר מאחוריה...

    הפוסט הזה חידש, האיר באור אחר משהו מובן מאליו ועורר רצון לחפש עוד אינפורמציה..

    כל הכבוד :)

    השבמחק
  2. הי אלבינה,
    הערותיך בהחלט נכונה בקשר לכך שאנשים לא תמיד טורחים לחשוב על הטכנולוגיות העומדות מאחורי הממשק

    אני שמחה שיכולתי לחדש לך דבר..
    תודה
    אמא

    השבמחק