יום שבת, 11 ביולי 2009

אוריגמי ביחידת לימוד מתוקשבת-המשך

(ילדי אשכול גנים בחולון המחישו סיפור "אליעזר והגזר"באוריגמי )

באחד הפוסטים כבר כתבתי על פיתוח יחידת לימוד המתוקשבת, אך למרות שכבר הגשתי את העבודה ואפילו קיבלתי ציון, הדבר לא יוצא לי מהראש. אני מרגישה שעברתי כיברת דרך מסוימת. בהתחלה הייתה אי בהירות מוחלטת על איך היחידה המתוקשבת אמורה להראות, אילו תכנים אמורים להיות בה, איך הם אמורים להיות בנויים, מהו תפקיד עיצוב התכנים, במה הכתיבה שונה מכתיבה בדף וורד, עד כמה השפה אמורה להיות פשוטה וכו' .ההרצאה של מרצה אורחת ד"ר רחל שגיא, אשר פיתחה קורס מתוקשב באוניברסיטת בר-אילן, הייתה חשובה והבהירה לי את הדברים. היום, אחרי ההתנסות, הדבר הרבה יותר ברור לי. קיבלתי תובנות גם בתחום הטכנולוגי אשר נבעו משאיפה לנצל את המערכת High Learn במלואה.
ניסיון בבניית היחידה מתוקשבת חשוב לי, מי יודע אולי אצטרך אותו בעתיד?

על מנת להציג את העבודה בבלוג זה בניתי מצגת ממנה אפשר להתרשם באופן כללי מיחידת לימוד המתוקשבת, מהמבנה שלה וגם לראות דוגמאות לתכנים. הקישור קיים גם בתיק העבודות שלי.

לכל המתעניין בנושא אוריגמי בלמידה בגיל הרך מספר קישורים שימושיים:
http://japangeo.org.il/leisure.htm
http://www.origami.co.il/index.asp?lang=heb
http://www.langorigami.com/

3 תגובות:

  1. הי אינה,
    תודה על הקישור לבלוג שלך, הוא מעניין ומעשיר.
    בתור אחת (אני) שלא ראתה אותך (טוב שיש תמונה)ולא שמעה ממך המון זמן(טוב שיש מחשב/אימייל), וקיבלה ממך את הבסיס ללימוד החשבון והחשיבה המתמטית בגן, שמחה לראות איך התקדמת את בכיוון, ובכלל שמחה שאת מאפשרת ליולאחרות ללמוד מהידע שלך. המאמרים האקדמיים שאת משלבת בבלוג מעניינים.
    נושא האוריגמי והשילוב בגן נתן לי כיווני מחשבה, שילוב המצגת להדגמת התכנים מעניינת - אין כמו מראה עיניים. אשמח לראות עוד מערכי אוריגמי מהפשוט ועד למורכב.
    יישר כוח

    השבמחק
  2. הי גלית,
    אני שמחה שנכנסת לבלוג ומצאת בו עניין.
    לא סתם שלחתי לך קישור-ידעתי שחלק מה הדברים יענין אותך.
    במיחד בשבילך ובשביל האחרים אשר מתעניינים בנושא שילוב אוריגמי בגן הילדים אני מוסיפה לרשומה הזאת קישורים לאתרים טובים, בהם תוכלי למצוא דגמי אוריגמי לקיפול.
    אם הדברים לא יהו ברורים- תודיעי.
    תודה
    אינה

    השבמחק
  3. הי אינה,
    הרעיון הטכנולוגי שמצאת עבור הצגת יחידת הלימוד שלך בבלוג ממש טוב. יחידת הלימוד עשירה ומענינת.
    יישר כוח,
    רינה

    השבמחק